Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Sportowe postanowienia noworoczne

2018-01-02

Witamy w Nowym Roku! Bardzo dużo z nas robi sobie z tej okazji specjalne postanowienia. W końcu styczeń to idealny miesiąc na otworzenie nowego rozdziału w życiu, który będzie zawierał tylko i wyłącznie pozytywne zmiany. Spora część z tych postanowień dotyczy rzeczy związanych ze sportem. Wszak wiele osób w nowym roku kalendarzowym chce na poważnie zacząć dbać o swoje zdrowie i szczupłą sylwetkę, w której zamiast zbędnych kilogramów będą odpowiednio wyeksponowane mięśnie.

Postanowienia noworoczne

Bardzo dużo ludzi żegnając stary rok, a witając nowy deklaruje, że zmieni swoje życie na lepsze. Popularne są postanowienia, w których człowiek obiecuje, że np.: skończy z papierosami czy ograniczy spożywanie kawy. Coraz więcej postanowień dotyczy jednak właśnie kwestii związanych ze sportem, a szczególnie z chęcią zadbania o siebie. Ludzie deklarują zatem, iż od nowego roku będą regularnie uczęszczać na siłownie, a aktywność fizyczna będzie u nich na porządku dziennym. Niestety sporo osób szybko porzuca te myśli i generalnie nic nie zmienia w swoim życiu na lepsze. Warto zatem mieć odpowiednią motywację, aby postanowienia noworoczne nie były tylko pustymi obietnicami, które nijak mają się do rzeczywistości.

Jak motywować się do ćwiczeń?

Niezależnie czy człowiek już ćwiczy czy dopiero zaczyna, to zawsze motywacja odgrywa bardzo ważną rolę w procesie treningowym. Oczywiście osoby, które od jakiegoś czasu uczęszczają na zajęcia potrafią odpowiednio wpływać na swoją psychikę, aby z dnia na dzień nie porzucać ćwiczeń i aktywności fizycznej. W końcu takie postępowanie może zniweczyć trud treningowy wypracowany we wcześniejszym okresie. Osoby, które wcześniej nie miały zbyt dużo wspólnego z systematycznymi ćwiczeniami i aktywnością fizyczną zazwyczaj na samym początku mają spory zapał. Często jednak szybko nic z niego nie zostaje. Trzeba zatem od samego początku określić sobie pewne czynniki motywacyjne, dzięki którym chodzenie na siłownię będzie etapem do osiągnięcia danych celów, a nie tylko udręką i przykrym obowiązkiem.

Na pewno warto sobie zacząć zdawać sprawę, że lepsza sylwetka (w której będzie mniej zbędnych kilogramów) to większa pewność siebie. To rzecz jasna przekłada się na życie prywatne i zawodowe. Osoby wysportowane i aktywne fizycznie o wiele łatwiej osiągają sukcesy nie tylko w pracy, ale też dużo prościej jest im nawiązywać kontakty z innymi ludźmi. Poza tym trzeba wiedzieć, że regularny trening poprawia samopoczucie i redukuje stres. Warto od samego początku dokumentować wszystkie swoje postępy treningowe. Na początku nie ma co spodziewać się olśniewających wyników, ale z czasem przyjdą pierwsze efekty, które z pewnością zachęcą do dalszych ćwiczeń. Właśnie w tym momencie człowiek zda sobie bowiem sprawę, że marzenia o pięknej sylwetce i dobrej wydolności organizmu wcale nie są takie nierealne.

Kiedy zacząć ćwiczyć?

Jeśli jednym z naszych postanowień noworocznych jest właśnie walka o lepsze zdrowie i piękny wygląd, to należy ten cel zacząć realizować jak najszybciej. Wiele osób odwleka zrobienie pierwszego kroku, a z czasem całkowicie rezygnuje z tego pomysłu. Trzeba zatem już w styczniu wziąć się za siebie i zapisać na zajęcia w siłowni czy klubie fitness. Dobrze jest też mieć kolegę czy koleżankę z podobnymi celami na 2016 rok. To także będzie motywujące i dużo trudniej będzie zrezygnować z aktywności fizycznej.

Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2018
pixelpixelpixelpixel