Zawór Dunlopa – nazywany też wentylem DV. Jest to jeden z typów zaworów stosowanych w dętkach rowerowych, potocznie nazywany „wentylem rowerowym”. Do roku 1990 na polskim rynku był to jedyny dostępny zawór stosowany w rowerach.
Zawór Schradera – nazywany też wentylem AV. Stosowany w niemal wszystkich dętkach i oponach samochodowych. Dlatego też, w świecie rowerów szybko przyjęło się potoczne określenie - „wentyl samochodowy”. UWAGA - niekiedy producenci opon - na przykład CST - oznaczają dętki z wentylem Schradera symbolem (SV). W oficjalnym nazewnictwie skrót ten zarezerwowany jest dla opisanego poniżej zaworu Presta.
Zawór Presta – nazywany też wentylem FV. Podstawową informacją, o której musimy pamiętać, jest fakt, iż średnica samego zaworu jest mniejsza od pozostałych zaworów stosowanych w rowerach. Tego typu dętki stosowane są w droższych, profesjonalnych rowerach racingowych. Zastosowanie znalazły również w rowerowych kołach bezdętkowych. Pasjonaci, jak i zawodnicy profesjonaliści, twierdzą, że jest to najlepszy z trzech typów zaworów rowerowych. Argumenty przemawiające za tym twierdzeniem, to:
Najlepsza zdolność utrzymywania wysokiego ciśnienia.
Przez zastosowanie mniejszego otworu wentylowego w obręczy, zwiększa się wytrzymałość całkowita koła.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.