Rodzaje zaworów w dętkach rowerowych

 

Rodzaje zaworów w dętkach rowerowych



  • Zawór Dunlopa – nazywany też wentylem DV.  Jest to jeden z typów zaworów stosowanych w dętkach rowerowych, potocznie nazywany  „wentylem rowerowym”. Do roku 1990 na polskim rynku był to jedyny dostępny zawór stosowany w rowerach.

  • Zawór Schradera – nazywany też wentylem AV. Stosowany w niemal wszystkich dętkach i oponach samochodowych. Dlatego też, w świecie rowerów szybko przyjęło się potoczne określenie - „wentyl samochodowy”. UWAGA - niekiedy producenci opon - na przykład CST - oznaczają dętki z wentylem Schradera symbolem (SV). W oficjalnym nazewnictwie skrót ten zarezerwowany jest dla opisanego poniżej zaworu Presta.
  • Zawór Presta – nazywany też wentylem FV. Podstawową informacją, o której musimy pamiętać, jest fakt, iż średnica samego zaworu jest mniejsza od pozostałych zaworów stosowanych w rowerach. Tego typu dętki stosowane są w droższych, profesjonalnych rowerach racingowych. Zastosowanie znalazły również  w rowerowych kołach bezdętkowych. Pasjonaci, jak i zawodnicy profesjonaliści, twierdzą, że jest to najlepszy z trzech typów zaworów rowerowych. Argumenty przemawiające za tym twierdzeniem, to:
    • Najlepsza zdolność utrzymywania wysokiego ciśnienia.
    • Przez zastosowanie mniejszego otworu wentylowego w obręczy, zwiększa się wytrzymałość całkowita koła.

Szukaj dętki:
Rozmiar dętki:
Rodzaj zaworu:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© sporti.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i powielanie w jakiejkolwiek formie zabronione.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel